Argumentele avocatului GIP, Costel Gîlcă, în fața judecătorilor Înaltei Curți:

– Fapta Cameliei Bogdan este atât de gravă încât face imposibilă menținerea ei în magistratură.

– Camelia Bogdan și-a folosit cunoștințele pentru evitarea sistemului de incompatibilități, în vederea obținerii unor foloase materiale pentru sine, punând astfel în pericol imparțialitatea justiției.

– Camelia Bogdan a participat ca lector la cursuri de formare profesională organizate și plătite de către o parte civilă aflată într-un dosar penal pe care îl judeca.

– Camelia Bogdan a fost plătită direct de Ministerul Agriculturii, prin intermediul unui vehicul de plată, respectiv firma de consultanță FDI TOP Consult SRL.

– FDI Top Consult SRL doar a propus candidatura Cameliei Bogdan, Ministerul Agriculturii a fost cel care a selectat-o.

– Curtea de Conturi a României a stabilit că banii primiţi de Camelia Bogdan de la Ministerul Agriculturii sunt nejustificați, iar selectarea ei ca lector a fost dubioasă.

– Camelia Bogdan nu îndeplinea condiția de a avea minim 3 ani experiență dovedită în consultanță privind aplicarea viitoarei Politici Agricole Comune, astfel încât nu era eligibilă pentru funcția de lector consilier juridic.

– Camelia Bogdan a încercat să inducă în eroare judecătorii, susținând că era expert al Comisiei Europene în 2014, atunci când a luat banii de la Ministerul Agriculturii. În realitate, ea a devenit expert european abia în 4 iulie 2017, la 3 ani de la data la care luase banii și la 5 luni de la excluderea sa din magistratură.

– Camelia Bogdan cunoștea faptul că inițiatorul și beneficiarul cursurilor la care preda era Ministerul Agriculturii. Ea a semnat sute de diplome oferite de Ministerul Agriculturii participanților la cursurile respective. Toate diplomele semnate de Camelia Bogdan poartă antetul Ministerului Agriculturii.

– Participanții la cursurile predate de Camelia Bogdan nu erau profesioniști ai dreptului. Din cei 248 de funcționari ai Ministerului Agriculturii cărora le-a predat Camelia Bogdan doar 6 (șase) erau juriști.

– Contrar susținerilor Cameliei Bogdan, sumele de bani pe care le-a primit cu titlul de remunerație, nu provin din fonduri europene, ci sunt bani ai Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

– Camelia Bogdan a ignorat complet minimele norme de reținere, independență și imparțialitate ale unui judecător, participând la cursuri organizate de una din părțile aflate într-un dosar pe care îl judeca.

– Camelia Bogdan s-a folosit de relația de prietenie cu președintele ANI, Horia Georgescu, pentru a evita procedura de constatare a incompatibilității.

– Pe întregul parcurs al cercetării disciplinare, Camelia Bogdan a făcut presiuni asupra magistraților: a solicitat constatarea incompatibilității inspectorilor judiciari care instrumentau cazul; a solicitat constatarea incompatibilității inspectorului-șef; a recuzat judecătorii din cadrul Secției pentru judecători în materie disciplinară a CSM.

– Presiunile au continuat și în faza de judecată în fond. Camelia Bogdan a lansat o serie de acuzații și la adresa președintei completului de la Înalta Curte care judecă excluderea ei din magistratură.

– Camelia Bogdan a trimis toate aceste sesizări și structurilor de cercetare penală.

– Camelia Bogdan a făcut toate demersurile pentru a eluda normele legale și pentru a ascunde ulterior sub aparența legalității propriile fapte.